Jesteś tutaj: Strona główna » Baza Wiedzy » ZDROWIE » Pomedytujmy !

Pomedytujmy !

droga do zdrowia i samopoznania

 

Medytacja to nie jest coś co robisz, medytacja to coś, co płynie przez Ciebie, jeśli na to pozwolisz. Taki naturalny, potężny strumień, jak życie, które rozwija się, choć nie ma żadnych celów i zadań. Po prostu jest. Aby pozwolić mu płynąć najlepiej jest się uspokoić. 

 

Potrzebna jest cierpliwość, bo medytacja nie zmieni Ciebie ani w tydzień, ani w miesiąc. Zmiany mogą zachodzić powoli, ale będą szły na pewno w dobrym kierunku i od pewnego momentu będziesz wiedzieć, co trzeba robić. 

 

Nauka dowodzi, że podczas wykonywania jakichkolwiek czynności

w naszym mózgu zachodzą procesy elektrochemiczne, które objawiają się

w formie impulsów elektrycznych tworzących fale mózgowe. Badania wykazały,

że zarówno częstotliwość, jak i amplituda fal mózgowych są stałe

i precyzyjnie odzwierciedlają określoną czynność wykonywaną przez mózg.

Fale podzielono na cztery zakresy i nazwano kolejnymi literami alfabetu greckiego.  Medytacja powoduje, że mózg doświdcza fazy alfa, która go regeneruje i usprawnia jego działanie.

Po pewnym czasie codziennej mobilizacji poczujesz efekty:

Uczucie głębokiego i błogiego relaksu, które sprawi, że poczujesz się jak nowo narodzony.

Głębokiego połączenia umysł - ciało, które umożliwi Ci przejęcie kontroli nad Twoją kondycją zdrowotną oraz instynktowne tworzenie zdrowszych nawyków.

Przypływów inspiracji i kreatywności, które pomogą Ci sprostać rozmaitym wyzwaniom oraz uzyskać lepsze wyniki w pracy i szkole.

Lepszego zrozumienia ludzkich uczuć i emocji, 
co w rezultacie umocni Twoje więzi z rodziną, przyjaciółmi, znajomymi, współpracownikami i “drugą połówką”.

Możesz odczuć przepływ nieskrępowanej energii seksualnej oraz głębokiej bliskości fizycznej i duchowej z partnerem.

Niekończącego się uczucia radości, głębokiego poczucia samoświadomości i umiejętności czystego dostrzegania celów w Twoim życiu.

 

 

Jak zacząć medytować? Możesz to zrobić samodzielnie.

W wielu publikacjach można znaleźć wiele różnych opisów, wskazówek. Najprościej zacząć tak:

Znajdź miejsce gdzie nikt ci nie będzie przeszkadzał. Musimy też poprosić o pół godziny spokoju.

Usiądź wygodnie, z wyprostowanym kręgosłupem i po prostu się zupełnie rozluźnij. Zamartwianie się, obwinianie innych, praca i wiele innych ważnych codziennych czynności mogą poczekać te pół godziny.

Oddychaj powoli i swobodnie. Obserwuj swój oddech jak wpływa i wypływa. Albo jak przepływają myśli, ale bez przywiązywania się do nich, pozwól im przychodzić i odchodzić.

Medytuj regularnie czyli codziennie. Nie więcej niż pół godziny za jednym “posiedzeniem”.

Jeszcze lepiej poznać techniki bardziej zaawansowanej medytacji na specjalistycznych kursach, pod okiem doświadczonego nauczyciela. 

Dodaj komentarz

Komentarze



Inowacyjna gospodarka